CHANEL N°5 Red Edition

by

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku i nie ma wątpliwości, że nieodłącznie z tą niezwykłą świąteczną atmosferą kojarzy się kolor czerwony. To także jeden z podstawowych i najważniejszych, razem z bielą i czernią, kolorów w świecie CHANEL. Ponieważ N°5 >> to zapach jak żaden inny, kultowy i bardzo szczególny, w tym okresie świątecznym przybrał czerwone barwy. Po raz pierwszy w historii Domu Chanel, legendarna butelka z przezroczystego szkła zaprojektowana przez Mademoiselle Chanel, zakłada ognistą czerwoną pelerynę.

Zaprojektowana w 1921 roku i zaadaptowana w 1924 roku, przezroczysta prostokątna butelka z prostymi, geometrycznymi liniami stała się manifestem nowoczesnej estetyki. Kultowy projekt subtelnie ewoluował w XX i XXI wieku, zachowując mistrzowską równowagę kształtu i proporcji i po dziś dzień pozostaje wierny swojej pionierskiej naturze. Sam zapach skomponował Ernest Beaux, poproszony przez Coco o stworzenie “damskich perfum o zapachu kobiety” i uznał tę zapachową sygnaturę za swój talizman.

 


Jaki inny KOLOR mógł połączyć się z potęgą N°5, symbolem wizjonerskiego ducha?

Czerwień, to według Mademoiselle, „KOLOR życia, KOLOR krwi”. To odbicie Jej pełnej pasji duszy, pokazuje Jej niezachwianą miłość do sztuki i mężczyzn, którzy naznaczyli jej życie. Kolor, który niczego nie zatrzymuje, obietnica zaangażowania, wciela całą odwagę, wolność i siłę kobiety, która wykuła własne przeznaczenie.

Czerwień to kolor, który Coco eksplorowała w całej swojej gradacji, dynamice i głębi. Czy to szkarłat czy rubin, połączone z aksamitem, tweedem lub szyfonem, na garnitur czy płaszcz, czerwień zawsze była obecna w Jej twórczości. Nie tylko w akcentach, ale jak dzieło sztuki abstrakcyjnej namalowane na całym ciele, jak największa atrakcja, która przykuwa uwagę.

Symbol uwodzicielskiej mocy, kolor czerwony zawsze uosabiał najwyższą kobiecość. Kolor miłości, pasji, wielkich emocji, pożądania i namiętności. W swojej nowej szkarłatnej butelce ujawnia jeszcze jedną stronę kobiecego zapachowego pierwowzoru. Wyjątkowa edycja N°5 oraz N°5 L’Eau w czerwonym szkle, to edycja limitowana, prawdziwa gratka dla koneserów i kolekcjonerów, dlatego na półkach perfumerii zagości tylko przez krotki czas.